15 Ağustos 2011 Pazartesi

Sadece 11 yaşımda idim..

Babam ve annem sezon zamanı eve bir poşet para ile gelirdi hep. Yaptığımız iş yazın işlemez, eylül-ekim gibi babam işyerinden her akşam bir poşet para ile gelirdi.. Fena kazanmıyorduk o zamanlar.. Tabi Özal Türkiye'si..Mahalle esnaflığının kral olduğu yıllar. Kırtasiyemizin karşısında 3 adet okul vardı..Nerden baksan 5.000 öğrenci..Bunlar kitap alır, kalem defter bok püsürük alırlardı hep..Okulda ise bana hep imrenirlerdi.. Lan ne de olsa kırtasiyeci çocuğu idim..Borumu lan çantamda tombo uçlar, 0,7-0,5 kalemler, boya takımları, resim çantası, yağlı boyalarım bile vardı..Neyse ben okulda Neslihan diye bir kıza aşık olmuştum goçlar..Ah ah ne aşk.. Neslihan'a dondurmalar, hamburgerler falan ısmarlamalıydım..Okuldan kaçıp Kızılay'a falan inmeliydik..Tey yavrum...Ve plan uygulanmaya başladı.. Babam ve annem bir çanta para ile yine geldiler bir akşam.. Ailecek oturduk sayıyoruz binlikleri.. 100 er adet desteler yapıyoruz hepimiz..Ama ben farklı bir şey yapıyordum..Yaptığım tüm desteleri 105 er adet yaptım..Tüm destelerimde 1050 lira gibi bişi oluyordu yani.. Tüm paraları saydık..Çekmeceye koyduk..(banka falan o zamanlar şimdiki gibi değil..evde saklıyoruz paraları bir iki gün)..Gece uyandım..13 adet desteyi kendim yapmıştım..En üste koymuştum hepsini. Hepsinin üzerinden beşer beşer çektim..Atıyorum 65.000 lira gibi bir param oldu..Çıt çıkarmadan odama geçtim.. Parayı çantama koydum..Evet yaptım bunu..Çaldım hacılar..Yıllar geçti aradan ama bu da böyle bir olaydı..Parayı ne mi yaptım. Neslihan'a hiç bi sikimi ısmarlamadım. Hepsini yedim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder